Von Ralf Keuper

Kei­ne Fra­ge: Die Fin­tech-Star­tups sind dabei das Ban­king zu ver­än­dern.  Eini­ge wer­den mit den Ban­ken koope­rie­ren; ande­re wie­der­um zu ernst­haf­ten Mit­be­wer­bern her­an­wach­sen. Und doch kommt die größ­te Bedro­hung der Ban­ken von Sei­ten der gro­ßen Inter­net­kon­zer­ne und digi­ta­len Platt­for­men, was auf die­sem Blog u.a. in

the­ma­ti­siert wurde.

Ähn­lich argu­men­tiert nun Paul Schaus in The Real Fin­tech Thre­at Isn’t from Star­tups. Er schreibt:

The tech giants with serious ambi­ti­ons in finan­cial ser­vices pose a more for­mi­da­ble thre­at to banks than the thousands of star­tups popu­la­ting the fin­tech mar­ket. The tech com­pa­nies ever­yo­ne has heard of can allo­ca­te huge resour­ces to their finan­cial ser­vices initia­ti­ves and they can­not be acquired.

Vor allem am Bei­spiel von Ama­zon und sei­nem Pay-with-Ama­zon-Ser­vice lässt sich nach Ansicht von Schaus die­ses Macht­be­ben verdeutlichen:

Ama­zon gets several bene­fits from the offe­ring, inclu­ding a new reve­nue stream from the tran­sac­tion fees it char­ges for pro­ces­sing pay­ments from third-par­ty mer­chants. And, sure, even though Ama­zon has pled­ged to keep the tran­sac­tion data it collects from Pay with Ama­zon purcha­ses pri­va­te, it likely won’t keep the com­pa­ny from anony­mi­zing, aggre­ga­ting and ana­ly­zing data from the ser­vice to learn more about its cus­to­mers’ shop­ping habits.

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