Von Ralf Keuper

Als Apple im Sep­tem­ber 2014 sei­ne mobi­le Bezahl­lö­sung Apple Pay prä­sen­tier­te, war die Skep­sis groß. Im Grun­de hält sie bis heu­te an. Den­noch stand und steht die Lan­cie­rung von Apple Pay für mich für ein Macht­be­ben im Ban­king, wie ich in dem Bei­trag Macht­be­ben: Apple han­delt mit eini­gen Ban­ken Son­der­kon­di­tio­nen bei der Zah­lungs­ab­wick­lung aus schrieb.

Es war kei­nes­falls so, als hät­te es vor Apple Pay an Initia­ti­ven gefehlt – genannt sei nur Goog­le mit sei­ner Goog­le Wal­let. Der ent­schei­den­de Schub kam jedoch mit Apple Pay, wie Joshua Sher­man in You say you want a revo­lu­ti­on? Digi­tal wal­lets are about to bring one feststellt:

Apple Pay chan­ged all that when it laun­ched with sup­port from thou­sands of mer­chants and dozens of banks, and quick­ly grew to sup­port 90 per­cent of iOS devices. The­re was also Soft­card, a rather unknown digi­tal wal­let backed by T‑Mobile, AT&T, and Veri­zon. Soft­card ended upmer­ging with Goog­le Wal­let to help clo­se the gap bet­ween it and Apple Pay. Frank­ly, Goog­le Wal­let and Soft­card were just never seen as a thre­at to the sta­tus quo. It wasn’t until Sep­tem­ber 2015 that Goog­le put tog­e­ther its new pay­ment solu­ti­on to take on Apple Pay. It cal­led the app Android Pay. .. Befo­re Apple Pay, Goog­le Wal­let and Soft­card strug­g­led to hold ground, and many of…

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert