Von Ralf Keuper

Daten, so eine inzwi­schen weit ver­brei­te­te Ansicht, sind das neue Öl der Wirt­schaft. Bereis im Jahr 2011 ver­öf­fent­lich­te das World Eco­no­mic Form den Bericht Per­so­nal Data:The Emer­gence of a New Asset Class. Über die neue Ver­mö­gens­art heisst es darin:

This per­so­nal data – digi­tal data crea­ted by and about peo­p­le – is gene­ra­ting a new wave of oppor­tu­ni­ty for eco­no­mic and socie­tal value crea­ti­on. The types, quan­ti­ty and value of per­so­nal data being coll­ec­ted are vast: our pro­files and demo­gra­phic data from bank accounts to medi­cal records to employ­ment data. Our Web sear­ches and sites visi­ted, inclu­ding our likes and dis­li­kes and purcha­se his­to­ries. Our tweets, texts, emails, pho­ne calls, pho­tos and vide­os as well as the coor­di­na­tes of our real-world locations.

In den Ban­ken sucht man noch nach Wegen, wie sich die per­so­nen­be­zo­ge­nen Daten der Kun­den ver­wer­ten las­sen – zum Woh­le bei­der Sei­ten. Aktu­el­les Bespiel ist JPMor­gan Cha­se wie aus JPMor­gan Cha­se in push to mine cus­to­mer data her­vor­geht. Dort wur­de im Bereich Han­del ein neu­es CRM-Sys­tem ein­ge­führt, das man noch um ana­ly­ti­sche Ser­vices ergänzt hat. Dar­in wird ein Pro­fil des Kun­den, basie­rend auf sei­nen bisherig…

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