Von Ralf Keuper
Dass die Ban­ken zuneh­mend der Kon­kur­renz durch sozia­le Netz­wer­ke aus­ge­setzt sind, hat sich in der Bran­che noch nicht rich­tig her­um gespro­chen, schon ist von “Mar­ket Net­works” die Rede, wie in dem Bei­trag From Social Net­works To Mar­ket Net­works
Defi­ni­ti­on:

A mar­ket net­work often starts by enhan­cing a net­work of pro­fes­sio­nals that exists off­line. Many of them have been tran­sac­ting with each other for years using fax, checks, over­night packa­ges and pho­ne calls.

War­um das auch für die Ban­ken- Finanz­bra­che von Bedeu­tung ist bzw. sein könnte:

You can ima­gi­ne a mar­ket net­work for every indus­try whe­re pro­fes­sio­nals are not inter­ch­an­geable: law, tra­vel, real estate, media pro­duc­tion, archi­tec­tu­re, invest­ment ban­king, per­so­nal finan­ce, con­s­truc­tion, manage­ment con­sul­ting and more. Each mar­ket net­work will have dif­fe­rent attri­bu­tes that make it work in each ver­ti­cal, but the prin­ci­ples will remain the same.

 So abwe­gig ist das Sze­na­rio nicht. 

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